Hírek

  • Mennyit posztolj Facebook-on?

    15Március

    Mennyit posztolj Facebook-on?

    Vannak olyan kérdések, amelyek rendszeresen felmerülnek. Ezek mind olyanok, amelyek valamilyen praktikus, gyakorlati tanácsot kérnek, egyszerűek, de valahogy nem lehet rá triviális, jó választ adni. Ilyen kérdés ez is: hány posztot készítsünk a Facebook-on hetente?

    Erre ugye nem lehet általános választ adni. Amíg nem lehet tudni, milyen a cég, milyen az ott dolgozók tudása, gyakorlata a közösségi médiában, amíg nem ismerjük az üzleti és marketing célokat, és még sok, adott esetben cég-specifikus dolgot, javasolni se nagyon tudunk.

    Eleve ugye az első probléma, hogy elvileg a közösségi média azoknak való, akik tudnak és akarnak is kommunikálni. Sok cég nem tud, sok nem is akar. Mégis úgy gondolják, hogy "kell a Facebook", mert ezt látják, mert a konkurenciának, a havernak is van, mert adott esetben erre gondolják azt, hogy olcsó hirdetés. Így aztán lesz is Facebook, és olyankor jön ez a kérdés.

    A másik nagy probléma az, hogy a cél ismerete nélkül nehéz bármit mondani. Elvileg ugye jobbára három féle marketing cél lehet: edukálás, márka vagy ismertség növelés, eladás. Gyakorlatilag a kisebb vállalkozásoknál egy fajta cél van: az eladás. A Facebook viszont nem minden esetben ideális hely az eladásra - igazából cégtől és terméktől függ, mennyire lesz jó. (Van olyan partnerünk, akinek a Facebook-on csinálunk nagy forgalmakat, és más felület nem működik, és van olyan partnerünk, akinek a Facebook-os hirdetés csak pénzégetés lenne, mégis tudunk forgalmat csinálni, csak nem ott.)

    De a kérdés adott: mennyit posztoljunk a Facebook-on?

    Ha ökölszabályt akarunk megfogalmazni, akkor az ez lehetne:

    • legalább hetente egyszer
    • ha lehet, hetente három alkalommal
    • ha van miről írni, akkor hetente 5-7 alkalommal

    ha van oka, akkor akár naponta többször is, de ne lógjanak egymásra a posztok, minimum egy órát várjunk két bejegyzés megjelentetése között

    Ezzel az ökölszabállyal az a baj, hogy nem beszél a posztok minőségéről. A heti 5-7 poszt egy webáruháznak nem sok: minden termékről lehet posztot készíteni, kirakjuk, "azt' jónapot". Csak lehet, az is elunja ezeket nézegetni, aki amúgy kíváncsi a cégre. Vagyis szar posztból sokat kár csinálni. Legyen inkább kevesebb, de azok legyenek hatásosak: használjunk jó képet vagy képeket, a szöveget gondoljuk végig, és mostanában azt látjuk, érdemes ezekre pénzt is fordítani. Napi 1000,- Ft elköltésével már tisztességes elérést is csinálhatunk.

    Jó válasz tehát nincs, de ökölszabályt mégis tudtam adni. A megoldás pedig mindig kicsit egyedi lesz.

Ugrás az oldal tetejére